Friday, May 28, 2010

Friday's flea market adventures...and a surprise

This morning my friend Mike and I set off to the flea market at 4am. The people there told me that it got so busy that I should be there at 5 or sooner to get an open spot. All I can say is one word..........LIARS! lol There were quite a few people set up, and others arriving with and after us to set up, but we found after putting up tables and displays that the place was half empty. We talked to a few other vendors, and they all said that Friday is slow and basically a setup day for everyone planning for Saturday and Monday. AAAAAAAAAARRRRRRRRGGGGGHHHH I was up making coffee and sandwiches at 3 am for nothing!!! I wanna know who I talked to on the phone so I can slap 'em silly. *sigh* The price for the spot was marked in the corner at $13 and I was told it was an extra $5 for holiday weekends. When the young guy came around to collect money for space rental, he told us that only Saturday and Monday were extra, and actually that Friday was half price. So the spot cost us $6.50 instead of the $18 we expected. I felt a little justified with my irritation over getting there before the sun thought about rising. Maybe this day was going to be ok.........or so I thought.
When these people said slow, they meant SLOW. There were a lot of people walking around, but most of them were the regular flea market vendors. You know...the type that will buy something from you for $5 then take it to thier table and sell it for $8. Yea, those guys were everywhere. Of course there were the typical flea market buyers that never bothered to look, and just asked for specific things.....lionel trains, pocktknives, watches, guns, WWII items, etc. I know they're after certain things, but c'mon folks, learn some manners. Don't just stop and yell then say I have stupid stuff. Quite a few times I eyeballed the meat grinder at the table next door hoping for that one next rude old guy so I could make a great big batch of Grumpy Ass Sausage, but I held my patience and smiled. One even stopped, picked up a wand, and said to his friend "what the hell would anyone want THIS for", to which I politely responded "to smack you upside the head with". Hmm..wonder why he didn't come inside the tents and look around.
I do have to mention one really awesome, incredible, and totally amazing thing about today. Guess what?..................I'm a celebrity! Thats right. You didn't misread this. I'm a celebrity. Remember the posts that I've made about the flea market and the staffs I was making to sell? Yea.....I had someone stop in, looked at the staffs, and asked if my name was Chris. "yea thats me" I responded in total curiousity. "from One Acre Homestead?" he asked. I stood up rather puzzled and said "yes". I walked over, shook my hand and asked how he knew me. It turns out that he is a long time follower of this blog and came all the way from Chatanooga Tenneessee to visit this historic flea market and to see my incredible woodcarving skills. Can you believe that??????? Well, you shouldn't lol. He is a blog follower, but he's local. Actually from the same town the flea market is in, 10 minutes from our house. (gotta admit my story is WAY cooler) It was great to find someone that reads the blog and follows it, local or not. I wish I could remember your name. Sorry, but I'm HORRIBLE with names, but thank you for stopping by and saying hello. It was a pleasure to meet you.
So..........now for the grand total sales figure for the day. An hour and a half before the market officially opened, I sold one staff for $35. Mike pushed his merchandise and the refrigerator magnets that his wife had made, and made a whopping whole dollar. Yep.....36 bucks. Now subtract the money for renting the spot, and we made $19.50. Then (lol) subtract the $5 I spent on an oil lamp (hey its a nice one with a wall mount bracket!!) and we came out ahead $14.50. It got so slow that we left at 3:30, soooooooo.........there at 4:30, out at 3:30, total profit $19.50.....that figures out at $1.77 an hour for sitting in 90 degree weather dealing with grumpy people and making a permanent mark of a lawn chair on my ass cheeks.
I was assured by everyone I talked to that tomorrow will be INSANE. One guy even told us that it took him 3 hours to get to the flea market from the highway, which is under 10 miles. Another said that it gets so busy you end up waiting 30 minutes to use the bathroom or an hour to get a cup of coffee. We shall see mister flea market.....we shall see.
Keep your fingers crossed for me folks! Another day like today and you may see me on the evening news. "Ohio man goes insane at flea market and puts 3 people through meat grinder".

4 comments:

Pam @ Frippery said...

Keeping my fingers crossed. If nothing else you found out you were a blog celeb today!

stella said...

LMAO well that was a good story Chris. Jus one word of advice, dont try to get bones thru the meat grinder, all you will end up wif is a sore arm. Good luck tomorrow, and I will be watching the news. lol

Happy Days said...

Gee, it's so nice to know a real live famous person!! loved your tale. lol I wish you lots of good luck and many sales. Hopefully the sun won't be as hot as yesterday!! Happy Memorial Day! ...debbie

frugalgravy said...

LOL, sorry to laugh but that sounds like something I would've wanted to say to that old man but you said it. Hope things get better the next time. And if I hear of a man going crazy at a flea market in Ohio, I'll know its you...

Blog Archive